Download als pdf-document

Deel dit document
02/04/2012

Delhaize lanceert in Europese primeur een virtuele winkel waar je met je smartphone de producten scant

Een innovatieve manier om de winkel en de klant dichter bij elkaar te brengen

BRUSSEL – Op 2 april lanceert Delhaize een Europese primeur: de Delhaize Direct-Cube. Een verplaatsbare structuur die een virtuele supermarkt voorstelt en waarmee je boodschappen kunt doen of een boodschappenlijstje kunt samenstellen door gewoon de producten van je keuze te scannen. Met dit originele concept, dat gedurende twee maanden heel België zal doorkruisen, wil Delhaize België de mensen op innovatieve wijze kennis laten maken met haar online boodschappendienst Delhaize Direct. De Delhaize Direct-website werd onlangs in een nieuw kleedje gestoken en is nu nog sneller en efficiënter in gebruik. De lancering van de Delhaize Direct-Cube toont nogmaals aan dat Delhaize een pioniersrol speelt in de distributiesector.

Delhaize Direct cubeEen uniek concept in Europa

Delhaize biedt haar klanten sinds twee jaar een online boodschappendienst aan, Delhaize Direct. Meer dan 100 winkels zijn reeds uitgerust met een Delhaize Direct-afhaalpunt. Nu wil Delhaize opnieuw innoveren door de afstand tussen de supermarkt en haar klanten nog kleiner te maken. Daarom heeft de keten een verplaatsbare en tijdelijke structuur ontwikkeld die een virtuele supermarkt voorstelt. Iedere zijde bevat tientallen producten en streepjescodes die kunnen worden gescand met een smartphone. Een speels systeem dat de klanten kunnen testen gedurende de maanden april en mei op verschillende plaatsen in België1  (NMBS-stations, metrostations, Belgische kust, winkelcentra,...). In totaal worden er maar liefst 300 producten voorgesteld, van huismerken en nationale merken, die representatief zijn voor het permanente assortiment van een Delhaize-supermarkt.

Het is niet altijd eenvoudig om tijd te vinden om boodschappen te doen. Met dit nieuwe concept wil Delhaize haar klanten het leven makkelijker maken en hen minder tijd laten verliezen. Omdat de virtuele supermarkt van Delhaize op enkele zeer drukke plaatsen zal staan, kunnen mensen met weinig tijd gemakkelijk hun boodschappen doen terwijl ze bijvoorbeeld op de trein of de metro wachten.

Gemakkelijk, snel, intuïtief

Het principe van deze virtuele supermarkt is zeer eenvoudig. Nadat de klanten de Delhaize Direct-applicatie gratis hebben gedownload op hun smartphone (door de QR-code op de Cube te scannen of via de Appstore2  en Google Play) kunnen ze een boodschappenlijstje maken door de streepjescodes te scannen die op de zijden van de Delhaize Direct Cube staan (de optie ‘scannen’ is opgenomen in de applicatie). Zodra het lijstje af is, kunnen ze het delen met hun vrienden of de bestelling plaatsen. Delhaize bereidt dan de bestelling voor en de klant kan ze vanaf de volgende dag komen afhalen in een supermarkt naar keuze. Bovendien is de voorbereiding gratis tot eind mei 2012.

De site www.delhaizedirect.be is trouwens onlangs in een nieuw kleedje gestoken en nu nog eenvoudiger in gebruik, sneller en intuïtiever.

10 % Delhaize Direct-bestellingen via smartphone

Met dit nieuwe systeem wil Delhaize zoveel mogelijk klanten tegelijk op een innovatieve manier laten kennismaken met de vele voordelen van de Delhaize Direct-service en –applicatie. Meer en meer mensen hebben een smartphone en kunnen dus gebruik maken van deze voordelige dienst. 10% van de klanten die een bestelling doen bij de online Delhaize Direct-dienst gebruiken hiervoor trouwens hun smartphone, wat aantoont dat deze applicatie zeker een toegevoegde waarde biedt voor de klanten van Delhaize.

Delhaize Direct: tientallen voordelen, beschikbaar in meer dan 100 winkels

Delhaize Direct gebruiken levert niet alleen een enorme tijdswinst op, de site www.delhaizedirect.be is ook 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 open zodat de klant zijn boodschappen kan doen wanneer dat hem het best uitkomt. De volgende dag staan zijn boodschappen klaar in de supermarkt die hij heeft gekozen. Op de site www.delhaizedirect.be wordt hetzelfde assortiment als in de winkel aangeboden, dus meer dan 18.000 producten, waaronder vooral verse producten, en tegen dezelfde prijzen. Bovendien hebben klanten die hun boodschappen via Delhaize Direct doen gegarandeerd producten met de beste houdbaarheidsdatums. Ook genieten de klanten van alle promoties en alle geldige kortingsbons, en verzamelen ze plus-punten. Momenteel zijn al 100 Delhaize-winkels uitgerust met een Delhaize Direct-afhaalpunt.

 

1  Raadpleeg de lijst in de bijlage of surf naar www.delhaize.be/delhaizedirectcube voor de exacte datums en plaatsen.
2  U kunt de applicatie gratis downloaden op uw iPhone door naar de App Store van Apple te gaan. Voer ‘Delhaize’ in in de zoekfunctie.

Tags

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

  • Home
  • Pers
  • Persartikelen
  • Delhaize lanceert in Europese primeur een virtuele winkel waar je met je smartphone de producten scant