Download als pdf-document

Deel dit document
29/03/2012

Tom & Co lanceert het eerste sociale netwerk gewijd aan huisdieren

Brussel, 29 maart - Tom&Co, de dierenspecialist, wordt in een nieuw jasje gestoken. Naast een volledig nieuwe visuele identiteit en een nog leukere winkelervaring lanceert de dierenspeciaalzaak  een nieuwe website vol informatie over het welzijn van dieren. Tegelijk lanceert Tom&Co een uniek concept in België: de Club Tom&Co, het eerste community-platform voor dierenliefhebbers. Al deze initiatieven versterken de positie van het uithangbord als dieren- en natuurvriend, wat vanaf nu ook vertaald wordt via de nieuwe slogan Tom&Co, Mijn dier en Ik.

Nieuwe website gewijd aan dieren

De nieuwe website van Tom&Co (www.tomandco.be), zet via verschillende rubrieken alle soorten dieren in de kijker: honden, katten, knaagdieren, vissen, vogels, pluimvee en konijnen, reptielen, paarden en tuindieren. Voor elke categorie kunnen de eigenaars van een huisdier heel wat nuttige informatie en tips van dierenartsen vinden voor het welzijn van hun gezel. Ze kunnen bijvoorbeeld hun kennis testen en verbeteren via een aantal quizzen, artikelen lezen en didactische filmpjes bekijken, herinneringen voor vaccinaties ontvangen of het programma « Match Maker » gebruiken om te bepalen welk type huisdier het beste bij hen past. De klanten vinden er ook alle informatie over producten, diensten en promoties van Tom&Co. « Met deze site is Tom&Co nog verder willen gaan in haar relatie met de dierenvrienden » verklaart Lionel Desclée, Vice President Operations & Developement Tom&Co. « Via diverse en kwaliteitsvolle informatie in de verschillende rubrieken van de nieuwe site willen we onze klanten expertise en advies aanbieden die vergelijkbaar is met wat hen in de winkels wordt aangeboden, en dit voor het welzijn van de dieren én hun baasjes. »

Een video over het nieuwe website en Tom&Co Club vindt u hier.

 

Het eerste sociale netwerk over dieren

Club Tom&Co

Naast heel wat praktische functies stelt Tom&Co op haar site een volledig nieuwe versie van de Tom&Co Club voor, het eerste sociaal netwerk dat volledig gewijd is aan huisdieren. De gebruiker kan zich gratis inschrijven of gewoon zijn account op Facebook of Twitter gebruiken, en kan daarna een gepersonaliseerd profiel aanmaken voor zijn huisdier (naam, ras, leeftijd, foto’s ...). Vervolgens kan hij alle ervaringen van zijn trouwe vriend delen met alle andere leden van de Tom&Co-gemeenschap en met zijn Facebook- of Twittervrienden.

Dit nieuwe platform is een praktische manier om alle foto’s van een huisdier te verzamelen op één plaats of om tips op maat te ontvangen voor een hond of kat. De leden van de Club Tom&Co kunnen ook genieten van exclusieve kortingen in de Tom&Co-winkels, vragen stellen aan de andere leden van de community, leuke foto’s van huisdieren uit heel België bekijken en stemmen op de foto’s die ze mooi vinden. Tenslotte kunnen de gebruikers dankzij Club Tom&Co snel de asielen uit hun streek contacteren indien hun dier verdwenen is.

 

“Tom&Co, mijn dier en Ik” – een nieuwe slogan en een nog leukere winkelervaring

Met 21 jaar ervaring in België is Tom&Co de dierenspecialist bij uitstek en « de vriend van dierenvrienden » stelt Lionel Desclée. « Via onze nieuwe slogan « Tom&Co, mijn dier en Ik » willen we onze winkels plaatsen tussen de baasjes, hun dieren en ons personeel ». In de winkels zijn er gepassioneerde ploegen die speciaal opgeleid zijn voor de behoeften van de dieren om de klanten zo goed mogelijk naar de juiste producten te leiden en hun liefde voor dieren en de natuur te delen. Dankzij het nieuwe Tom&Co-concept evolueert ook de winkelervaring. De Tom&Co-winkels worden heuse “dieren toegelaten-zones” waar de klanten samen met hun gezin en hun huisdier naartoe komen voor de service van de professionals in een plezante, luchtige, frisse en natuurlijke sfeer. De winkelervaring is ook leuk omdat er regelmatig nieuwigheden in alle domeinen in de kijker worden gezet en door de aantrekkelijke producten en duidelijke en eenvoudige affiches vol tips voor het welzijn van de dieren.

 

Voor alle smaken én tegen de beste prijs

Tom&Co garandeert ook een ruime keuze aan producten en diensten voor iedereen tegen de beste prijzen.

De teams van Tom&Co zijn immers steeds op zoek naar de laatste nieuwigheden om voor te stellen in de winkels. Zo vinden we het hele jaar door producten voor het comfort van het dier en zijn baasje: voeding, verzorgingsproducten, parafarmacie en aantrekkelijke accessoires zoals een ruime collectie kledij voor kleine honden. Zonder de tuindieren daarbij te vergeten, aangezien er ook kippenhokken, vogelobservatiemateriaal of zelfs een vlinderserre te vinden zijn bij Tom&Co.

 

In functie van hun budget kunnen de klanten voor verschillende formules kiezen om hun dier te verwennen, waarbij de beste kwaliteit verzekerd is: voeding in bulk, het discountmerk Pet’s budget, huismerken Tom&Co en Nutri Expert (premiumvoeding) of nationale merken.

Om haar klanten toe te laten hun huisdier te vertroetelen of ze steeds dicht bij hen te houden, stelt Tom&Co bovendien heel wat diensten in haar winkels voor zoals bij voorbeeld het graveren van medailles of maken van portretten, een fotodienst, enz. Ten slotte is het uithangbord vandaag ook de Belgische leider op vlak van toilettage met de Tom&Beauty-salons, uitgebaat door gediplomeerde specialisten in 10 van haar winkels.

Tags Tom&Co Innovation Natuur

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11