Download als pdf-document

Deel dit document
28/06/2012

Tom&Co lanceert 25ste editie van haar campagne ‘eetkommen van het hart’

Het doel van de voedselinzameling voor achtergelaten dieren is om dit jaar de 342 ton van vorig jaar te overschrijden

Brussel – Op 27 juni 2012 heeft Tom&Co de 25ste editie van haar campagne ‘Eetkommen van het hart’ gelanceerd op een evenement waar belangrijke spelers aanwezig waren die zich inzetten voor dierenwelzijn. Dit evenement was de gelegenheid om de vrijgevigheid van de mensen in 2011 te tonen: een reusachtig cadeaupakket van 342 ton voedingswaren, ofwel het equivalent van meer dan 1 140 000 maaltijden. Sinds 12 jaar doet de winkelketen twee keer per jaar in al haar 138 winkels een beroep op de goedheid van de mensen om zoveel mogelijk voedsel in te zamelen voor de achtergelaten dieren. Dit jaar gaat Tom&Co nog verder en schenkt de asielen 3 extra maaltijden voor elke aankoop van een zak van 12 kg van het gamma Nutri Expert, het huismerk van Tom&Co.

1 140 000 maaltijden aangeboden in 2011

magazijn Tom&CoOp 27 juni heeft June, de labrador van de NRDB (de Nationale Raad voor Dierenbescherming) het symbolische startsein gegeven van de 25ste editie van de campagne ‘Eetkommen van het hart’ van Tom&Co, een actie waarbij sinds 12 jaar eten wordt ingezameld voor achtergelaten dieren. Op dit evenement, waarop vertegenwoordigers van de NRDB, asielen en Tom&Co aanwezig waren, heeft iedereen kunnen zien hoeveel de klanten van Tom&Co in 2011 hebben geschonken. De 342 ton voedingswaren die vorig jaar werden ingezameld dankzij de vrijgevigheid van de klanten, ofwel 25 vrachtwagens met 825 palletten katten- en hondenvoeding, werden onthuld in de vorm van een reusachtig cadeaupakket. In 2011 heeft de winkelketen zo 1 140 000 maaltijden kunnen aanbieden aan asielen over het hele land en ze hoopt om het dit jaar nog beter te kunnen doen met haar grootscheepse actie.

 “In asiel ‘Sans Collier’ verzorgen we dagelijks 150 dieren: 80 honden en 70 katten. Ieder jaar zijn hier meer dan 1 000 dieren in transit en een team van 7 personen en 40 vrijwilligers staat klaar om voor hen te zorgen. De actie ‘Eetkommen van het hart’ is zeer belangrijk, want zo kunnen we de voeding verzamelen waarvan we iedere dag grote hoeveelheden nodig hebben. Dankzij deze actie kunnen we de dieren een gevarieerde voeding geven, aangepast aan hun verschillende noden. Ieder jaar halen we 4 ton voedsel op, goed voor een derde van onze behoefte, en waarmee we dus 3 tot 4 maand verder kunnen.” Sébastien De Jonge, directeur van asiel ‘Sans Collier’.

Voor meer getuigenissen kunt u de video ‘Samen voor de Eetkommen van het hart’ bekijken.

De 25ste editie van de campagne ‘Eetkommen van het hart’ dit jaar nog vrijgeviger

Tom&Co eetkommen van het hart - merciIeder jaar komen er meer dan 70 000 honden en katten in de Belgische dierenasielen terecht. Al deze dieren hebben zeer veel eten nodig, waardoor er ieder jaar meer nood is aan de vrijgevigheid van iedereen. Voor de 25ste keer op rij organiseert Tom&Co in haar 138 winkels de ‘Eetkommen van het hart’. Van 28 juni tot 11 juli 2012 zullen er containers in de Tom&Co-winkels worden neergezet zodat de klanten er hun giften in kunnen deponeren. Na afloop van de actie zal iedere winkel de ingezamelde voeding aan een lokaal asiel schenken. Deze zomer gaat Tom&Co nog een stap verder en verbindt zich ertoe per aankoop van een zak van 12 kg van het gamma Nutri Expert, het premiumhuismerk van Tom&Co, 3 Nutri Expert-maaltijden van 300 g te schenken aan de 29 asielen die onder toezicht staan van de NRDB. Deze grootscheepse actie loopt van 28 juni tot 29 augustus. De verdeling van de gratis maaltijden zal vervolgens worden georganiseerd door Colfridis, de logistieke partner van Tom&Co.

Nutri Expert: volledige en natuurlijke voeding, 20 tot 25% goedkoper

Tom&Co nutri expert medium adult packshotIn februari 2012 heeft Tom&Co haar nieuwe premiumhuismerk voor hondenvoeding gelanceerd: Nutri Expert. Een volledig gamma producten van superieure kwaliteit aangepast aan alle soorten honden naargelang hun grootte en hun leeftijd, 20 tot 25% goedkoper dan vergelijkbare merkproducten. Nutri Expert bestaat voor 100% uit natuurlijke ingrediënten en is uitgebreid bestudeerd door voedingsspecialisten om honden de beste voeding te geven waarmee ze zo lang mogelijk gezond kunnen blijven. Kwaliteitsvoeding die Tom&Co aan de dierenasielen wil schenken.

Tom&Co: specialist in huisdierenvoeding

Met 21 jaar ervaring in België is Tom&Co de dierenspecialist bij uitstek en de vriend van de dierenvrienden. Bij Tom&Co vind je het hele jaar door artikelen voor het welzijn van huisdier en baasje: voeding, verzorgingsproducten, mooie accessoires. Naargelang hun budget kunnen de klanten uit verschillende formules kiezen om hun huisdier in de watten te leggen, mét de beste kwaliteitsgarantie: voeding in bulk, discountmerk Pet’s budget, het Tom&Co-merk of grote merken. De medewerkers in de winkel zijn gepassioneerd door dieren en zijn speciaal opgeleid voor hun noden zodat zij de klanten zo goed mogelijk naar de juiste producten kunnen leiden. De winkels van Tom&Co zijn echte ‘dieren toegelaten’ ruimtes geworden waar de klanten een zeer aangename tijd kunnen doorbrengen met hun gezin en hun huisdier. Een leuke sfeer, luchtige, frisse en natuurlijke winkels waar je aantrekkelijke producten kunt vinden, innovaties op alle gebieden en een duidelijke, eenvoudige affichage vol tips in verband met dierenwelzijn. Sinds april biedt Tom&Co op haar website (www.tomandco.be) ook het allereerste sociale netwerk voor huisdieren van België aan. 
 

Tags Tom&Co

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11