Download als pdf-document

Deel dit document
20/06/2011

Smurfen deze zomer opnieuw alomtegenwoordig in de Delhaizewinkels

Terwijl onze Belgische Smurfen het in Amerika gaan maken als filmsterren, lanceert Delhaize België haar zomeractie ter ere van hen

Na verschillende succesvolle commerciële acties lanceert Delhaize haar nieuwe zomeractie. Van 23 juni tot 31 augustus staat alles in het teken van de Smurfen. Nu onze Belgische Smurfjes internationale sterren worden dankzij de Amerikaanse film ‘The Smurfs™’, kunnen gezinnen in België en Luxemburg bij Delhaize maar liefst 28 figuurtjes en 4 poppen verzamelen. Deze werden speciaal voor Delhaize gemaakt, in beperkte oplage, voor zolang de actie loopt. Of deze actie nu nostalgie teweegbrengt bij ouderen of zomerkriebels bij jongeren, zowel groot als klein zal ervan genieten.

Een actie gericht op gezinnen

Gezinnen hebben altijd al centraal gestaan bij Delhaize België. Daarom ontwikkelt Delhaize voortdurend nieuwigheden voor hen. Naast grote verpakkingen tegen voordeelprijzen, heeft Delhaize vorig jaar een nieuw gamma kwaliteitsbabyvoeding gelanceerd onder haar huismerk Baby. Deze producten zijn 15 tot 30% goedkoper dan vergelijkbare producten van nationale merken. Dit jaar heeft het Kids-merk, aangepast aan de voedingsbehoeften van kinderen, zijn opwachting gemaakt.Daarnaast geven talrijke commerciële acties,

speciaal ontwikkeld voor gezinnen, hen de kans om van een hele reeks voordelen te genieten, zoals de gezondheidsactie ‘Fitte Helden’, de WWF-actie van vorig jaar, de prijsverlagingsacties enzovoort. Er is voor ieder wat wils bij Delhaize.

Verloop van de actie

Van 23 juni tot 31 augustus 2011 ontvangen de klanten in alle supermarkten van Delhaize, bij City Delhaize, Tom&Co, Animal Center Tom&Co en de deelnemende AD en Proxy Delhaizes een stempel per aankoopschijf van € 201, twee stempels voor € 40, drie stempels voor € 60 enzovoort. De vele deelnemende producten leveren ook extra stempels op.

Zodra de klant vier stempels heeft verzameld op zijn spaarkaart, krijgt hij 1 Smurfenfiguurtje gratis. Hij kan ook zijn volledige kaart van 40 stempels omruilen tegen 1 gratis pluchen pop naar keuze².

Met de verzameldoos die wordt verkocht tegen € 4,99 en die gratis wordt aangeboden in plus-punten aan meer dan een miljoen klanten via de mailing, kunnen verzamelaars hun figuurtjes optimaal bewaren. Om het ruilen met andere verzamelaars te vergemakkelijken, zal er ook een zakje (€ 1,49) in Smurfenkleuren beschikbaar zijn voor degenen die hun figuurtjes altijd bij zich willen hebben. En voor de echte liefhebbers is er een kartonnen paddenstoel (€ 2,49) waarin alle Smurfenfiguurtjes kunnen worden tentoongesteld zodat ze altijd zichtbaar zijn.

De actie gaat verder op het Internet

Er werd een minisite gecreëerd zodat de allerkleinsten de actie kunnen verderzetten op het Internet. Op de site kunnen ze niet enkel hun collectie beheren en figuurtjes uitwisselen met hun vrienden, maar vinden ze ook een speciale animatie voor de actie. Het doel van deze animatie is om je eigen Smurfendorp te creëren op www.delhaize.be. Daarvoor moet je enkel een plaats kiezen op de kaart van Google maps en je dorp beginnen te bouwen met

de hulp van Grote Smurf. Door de verschillende spelletjes te spelen, kan de gebruiker zijn dorp helemaal inrichten. Misschien wordt het zelfs verkozen tot ‘het mooiste Smurfendorp’?

Er werden 10 spelletjes ontwikkeld voor de lancering van de actie en er zal wekelijks een nieuw spel verschijnen tot er op het einde van de actie in totaal 20 spelletjes zullen zijn.

En dat is nog niet alles

Deze zomer zal alles in het teken van de Smurfen staan. Er is niet enkel de film ‘The Smurfs™’ en de commerciële actie: Delhaize is ook van plan om een reeks voedings- en niet-voedingsproducten aan te bieden met afbeeldingen van de Smurfen om dit evenement te begeleiden. Zo kunnen de klanten hun helden niet enkel terugvinden op hun jam en ontbijtgranen, maar ook op lakens en handdoeken.

De Smurfen zullen ook enkele winkels verrassen met een bezoek om kennis te maken met zijn grootste fans.

1 Met uitzondering van de volgende producten en diensten: gemeentelijke vuilniszakken of stickers, producten van de Nationale Loterij, Bpost, k’docards, Gift cards, GSM-herladingen, rookwaren, foto-ontwikkeling, leeggoed en alle andere diensten.

Bij dit persbericht vindt u een lijst met de planning van de bezoeken.

Tags Smurfen

Contactinformatie

Sandrine Communication Manager sblin@delhaize.belgium Tel.+32 2 412 83 16

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11