Download als pdf-document

Deel dit document
21/03/2013

Primeur: De directie van Delhaize België neemt zelf voor één dag de plaats in van het personeel van supermarkt Saint–Lambert in Luik

De supermarkt Saint-Lambert wordt beloond voor de beste klantenservice in 2012

Brussel – Op vrijdag 22 maart neemt de directie van Delhaize België voor de allereerste keer in de geschiedenis van het bedrijf de plaats in van het personeel van supermarkt Saint-Lambert in Luik. Met dit initiatief wil de directie het team van de supermarkt Saint-Lambert belonen omdat het als winnaar uit de bus is gekomen van de Delhaize-wedstrijd voor de beste klantenservice in 2012. De winnaar wordt op die dag namelijk getrakteerd op een gastronomische dag voorhet voltallige personeel.

Directie Delhaize België vervangt voor één dag zelf het personeel van Delhaize supermarkt Saint-Lambert

Op vrijdag 22 maart neemt de directie van Delhaize België, waaronder zijn CEO Dirk Van den Berghe, de leiding over de supermarkt Saint-Lambert in Luik. Dit is een primeur voor Delhaize. Gedurende een hele dag krijgen de leden van de directie verschillende posten in de winkel toegewezen: kassa, bakkerij, zuivel, traiteur, vis, wijn, fruit & groenten, ... Deze “ploeg van één dag” zal proberen de winkel zo goed mogelijk te beheren en een klantenservice te leveren die zo dicht mogelijk in de buurt komt van de uitstekende service die de leden van het supermarktteam Saint-Lambert een heel jaar lang hebben geleverd in 2012.

Door deel te nemen aan deze volledig nieuwe ervaring toont de directie van Delhaize België dat het de inspanningen van haar medewerkers erkent en wil belonen. De winkelketen stimuleert haar winkelteams voortdurend zodat ze zichzelf overtreffen om de klanten een onberispelijke service te garanderen. Door een hele dag door te brengen op het terrein zou de directie ook dichter bij haar winkels willen zijn en rechtstreeks in contact staan met de klanten. Deze terreincultuur wordt trouwens ook aangemoedigd bij de andere medewerkers die op het hoofdkantoor werken want elk nieuw kaderlid dat bij Delhaize wordt aangeworven, wordt uitgenodigd om stage te lopen in de winkel om het vak goed te leren kennen. Bovendien gaan bijna tweehonderd medewerkers van de hoofdzetel van Delhaize de teams in de winkels versterken tijdens de eindejaarsperiode. Deze hulp wordt warm onthaald door het winkelpersoneel tijdens die enorm drukke periode.

De supermarkt van Saint-Lambert wordt beloond voor haar uitstekende klantenservice

Klantenservice is een prioriteit voor Delhaize en daarom worden de supermarkten voortdurend geëvalueerd op dit gebied om de beste klantentevredenheid te garanderen. Zo werd de “Customer satisfaction award 2012” uitgereikt aan de supermarkt die de meeste punten heeft verzameld tijdens het jaar. Deze punten werden toegekend volgens drie verschillende criteria: de resultaten van de “mystery shoppers”, de resultaten van de enquêtes voor klantentevredenheid die willekeurig verstuurd werden naar de klanten van Delhaize en de meeste vooruitgang in de resultaten van die enquêtes tegenover dezelfde periode het jaar voordien.

Dankzij de uitstekende klantenservice die in 2012 is geleverd, kunnen de medewerkers van supermarkt Saint-Lambert in Luik het beheer van hun supermarkt gedurende een hele dag delegeren aan de directie en genieten van een “culinaire verrassingstoer” in Namen. Tijdens deze dag zal de groep halt houden in verschillende etablissementen van het oude Namen, waar er verschillende activiteiten georganiseerd worden en waar de medewerkers hun gastronomische kennis kunnen uitbreiden.

Tags Delhaize

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

  • Home
  • Pers
  • Persartikelen
  • Primeur: De directie van Delhaize België neemt zelf voor één dag de plaats in van het personeel van supermarkt Saint–Lambert in Luik