Download als pdf-document

Deel dit document
05/10/2012

Delhaize wint twee internationale prijzen voor haar creatieve verpakking

De Pentaward Gold en Pentaward Silver bekronen het creatieve design van de wijnflessen van het 365-merk en de Single Hop-bieren

Brussel – 5 oktober 2012. Gisteren hebben Delhaize en haar designagentschappen Lavernia & Cienfuegos en Quatre Mains twee Pentawards in de wacht gesleept voor het creatieve design van de wijnen van haar eersteprijsmerk 365 en haar Single Hop-bieren. De Pentawards zijn de meest prestigieuze wedstrijd ter wereld op gebied van verpakking. Twee internationale onderscheidingen die de innovatieve kant van Delhaize in de verf zetten, bovenop de gekende kwalitatieve en scherpgeprijsde producten.

Twee Pentawards als beloning voor creativiteit en originaliteit

Wijnflessen, winnaars van de Pentaward

Op 4 oktober, op de uitreikingsceremonie van de Pentawards in Parijs, heeft Delhaize twee prijzen gewonnen voor het design van de verpakking van twee productgamma’s van haar huismerk. Deze internationale prijs voor verpakking, de meest gerenommeerde van de sector, beloont agentschappen en hun klanten voor hun creativiteit op vlak van verpakking. En je kunt gerust zeggen dat de samenwerking tussen Delhaize en haar agentschappen bijzonder originele resultaten heeft voortgebracht!
Deze erkenning van de grootste professionals uit de packagingwereld is voor ons hét bewijs dat Delhaize een trendsetter is en haar klanten visueel zeer originele huismerken kan aanbieden”, zegt Naomi Kaempfer, Design Expert Delhaize.

Delhaize en haar designagentschap Lavernia & Cienfuegos kregen de Pentaward Gold voor het design van hun gamma 365-wijn. Delhaize wilde de verpakking van de wijnen van haar eersteprijsmerk dynamischer maken en vooral hun identiteit uniformiseren. De wijnen van 365 zijn eenvoudig en aangenaam om te drinken, zonder pretentie. Je kunt ze bij alle gelegenheden drinken met vrienden en familie. Lavernia & Cienfuegos heeft daarom voorgesteld om de grafische identiteit van het gamma uit te werken rond de wijnkurk, een eenvoudig alledaags voorwerp dat vaak gebruikt wordt bij creatieve bezigheden. Voor iedere fles werd de kurk anders aangekleed en bewerkt : als koala voor Australische wijn, als Romeinse soldaat voor Italiaanse wijn, met een baret of koksmuts voor Franse wijnen, enzovoort. Een grappig en eenvoudig resultaat, net als de wijnen van het 365-gamma.

Wijnflessen : Pentaward silverDe Pentaward Silver beloont Delhaize en het Belgische agentschap Quatre Mains dat voor het design van de Single Hop-bieren heeft gezorgd. Het bijzondere aan deze bieren, die in beperkte oplage werden gebrouwen, is dat ze slechts één enkele soort hop bevatten, afkomstig uit verschillende landen. De uitdaging was om het land van herkomst van de verschillende hopsoorten (België, Nieuw-Zeeland en V.S.) visueel weer te geven en de nadruk op de hop zelf te leggen, en tegelijkertijd ook uitdrukking te geven aan de authenticiteit van het product. Het agentschap en Delhaize hebben dus een zeer volledige benadering van deze producten voorgesteld met etiketten met vintagetoetsen, en een miniboekje waarin de bijzondere kenmerken van ieder bier worden uiteengezet en dat met een 100% natuurlijk touwtje aan de flesjes is bevestigd. Een mooi succes waar de verzamelaars storm voor lopen! De nieuwe lading zou in de komende maanden worden gebrouwen.

Tags

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11