Download als pdf-document

Deel dit document
13/06/2012

Delhaize neemt haar klanten mee op degustatiereis

Een ontdekking van de wereld en voedingsgewoonten dankzij ‘Proef de wereld’, de grote zomeractie van Delhaize

Brussel – Van 14 juni tot 29 augustus 2012 organiseert Delhaize haar nieuwe grote zomeractie: ‘Proef de wereld’. Tijdens deze actie kunnen de klanten 216 stickers verzamelen waaronder ook speciale geurstickers om op die manier de culinaire tradities over heel de wereld te ontdekken. Het is ook het ideale moment om het ruime en unieke assortiment kwaliteitsproducten van de ‘wereldkeuken’ van Delhaize te leren kennen. Als voedingsexpert wil Delhaize haar klanten inspireren en de laatste culinaire tendensen laten ontdekken.

‘Proef de wereld’, een avontuur voor jong en oud

proef van de wereldDe vakantieperiode staat voor de deur. Dé gelegenheid voor Delhaize om haar nieuwe grote zomeractie te lanceren, een afspraak waar de klanten elk jaar halsreikend naar uit kijken. Dit jaar is het thema “Proef de wereld”, een degustatiereis rond de wereld. Een ludiek initiatief voor jong en oud om hen te laten kennismaken met wat men elders in de wereld eet.

Van 14 juni tot 29 augustus 2012 zal de klant een zakje met 5 stickers per aankoopschijf van € 20* , ontvangen, 2 zakjes voor € 40*, 3 zakjes voor € 60*, enz. De actie is geldig in supermarkten Delhaize, City Delhaize, Tom&Co, Animal Center-Tom&Co, alsook in de deelnemende winkels AD Delhaize en Proxy Delhaize in België en Luxemburg. De klant kan hier eveneens van genieten wanneer hij gebruik maakt van de diensten van www.caddyhome.be of www.delhaizedirect.be. Hij krijgt de gelegenheid om bijkomende zakjes te verzamelen dankzij de producten die deelnemen aan de actie.

Op de website www.delhaize.be zal Delhaize ook heel wat spelletjes, quizzen en recepten voorstellen rond de wereldkeuken.

 

216 stickers om de wereld en culinaire tradities te ontdekken

proef van de wereld stickerTijdens deze exclusieve actie kunnen de klanten 216 Panini-stickers verzamelen met afbeeldingen van dieren en monumenten van over heel de wereld, maar vooral van inwoners en hun voedingsgewoonten: fruit, groenten, vlees, vis, typische schotels, plaatselijke specialiteiten,... De Delhaizeklant kan zo een culinaire reis maken doorheen Europa, Azië, Afrika, Noord- en Zuid-Amerika, Australië en zelfs de Noord- en de Zuidpool. Sommige zakjes bevatten een speciale sticker. Zo zijn er zelfs stickers die geuren naar bepaalde producten of ingrediënen zoals thee en curry. Sommige stickers hebben een speciale code waarmee je toegang krijgt tot nog meer quizzen, spelletjes en animaties op de webstite www.delhaize.be.

Dankzij het verzamelalbum kunnen de klanten hun stickers hierin plakken en ontdekken ze zo de culturele en culinaire bijzonderheden van de verschillende streken van de wereld. Het album telt maar liefst 64 pagina’s en is verkrijgbaar in de Delhaizewinkels aan 4.99 euro.

Een ruim assortiment kwaliteitsproducten van over heel de wereld

Als voedingsexpert wil Delhaize haar klanten een unieke en uitgebreide keuze kwaliteitsproducten aanbieden die betrouwbaar en ecologisch verantwoord zijn, en dit aan toegankelijke prijzen. Bovendien streeft de winkel er steeds naar originele wereldproducten te ontdekken om haar klanten te inspireren en hen nieuwe culinaire ervaringen te kunnen bieden. De rayon ‘Wereldkeuken’ is dan ook samengesteld uit 155 referenties van het eigen merk, van grote merken of nog andere exclusieve producten. Een ruim assortiment zodat de Delhaize-klanten volop kunnen genieten van koken met verschillende smaken van Azië, Indië, het Midden-Oosten, Maghreb, Afrika, Mexico, ... Delhaize heeft veel ervaring met zuidwest Azië en een perfecte kennis van de regionale specialiteiten. Daarom heeft ze de keuze van haar typisch Thaïse producten nog verder uitgebreid: 16 referenties van het huismerk en 29 referenties in totaal verrijken daardoor het assortiment.

Je kan de wereldproducten ook in alle andere rayons van de Delhaize-winkels terugvinden. In de rayon verse producten kan de klant een tiental producten van andere landen ontdekken zoals humus, wokproducten, Italiaanse specialiteiten,... en dit zijn maar enkele voorbeelden. Verschillende soorten exotisch fruit en exotische groenten, zoals mango’s van Ivoorkust of shimeji-champignons zijn beschikbaar in de winkelrekken van Delhaize. De beenhouwerij- en de visafdeling blijven niet achterop; de Delhaize-klanten kunnen er bijvoorbeeld verschillende soorten exotisch vlees ontdekken zoals springbok of een ruim gamma sushis. Je kan ook wegdromen bij de Griekse of Oriëntaalse patisserie van de afdeling bakkerij/patisserie. Tot slot vind je in de wijnafdeling een ruime selectie wereldwijnen van Zuid-Afrika, Chili, Argentinië, Australië en zelfs China!

 

* Met uitzondering van de volgende producten of diensten : zakken of stickers van de gemeente, producten van de Nationale Loterij of  Bpost, k’docards, Gift cards, of voor het heropladen van de  GSM, van tabaksproducten, ingangen voor een pretpark, het ontwikkelen van foto’s, leeggoed of elke andere dienst.

Tags

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11