Download als pdf-document

Deel dit document
20/11/2012

Delhaize innoveert in haar patisserieassortiment in samenwerking met Pierre Marcolini en Roger van Damme

Delhaize pakt uit met vernieuwende chocolade- en gebakrecepten van de twee chefs

Brussel – Delhaize onderhoudt al jaren een nauwe band met met de grootste chefs uit België en kondigt vandaag een nieuwe samenwerking aan met twee grootheden van de Belgische chocolade en gebak: Pierre Marcolini en Roger van Damme. Met de lancering van het nieuwe chocoladegamma ‘Pierre Marcolini passionately created for Delhaize’ en gebakgamma ‘Roger van Damme passionately created for Delhaize’ bevestigt Delhaize zijn status als expert van de grote Belgische gastronomie en en meer specifiek in haar zoute en zoete creaties. Deze samenwerking zet de nieuwe, meer trendgerichte aanpak van het patisserieassortiment bij Delhaize extra in de verf. Deze nieuwe producten zullen vanaf eind november in de Delhaizewinkels verkrijgbaar zijn.

Een vernieuwing in de patisseriewereld

Het patissierieassortiment van Delhaize ondergaat permanent een zekere revolutie, geïnspireerd door de wens om de trends voor te zijn en in te spelen op de evoluerende smaken van de consumenten. Hoewel de grote klassiekers nog steeds een groot succes zijn, gaan klanten vandaag steeds meer op zoek naar minder gesuikerde producten, gevarieerde vormen en texturen en kleinere porties. Deze evolutie van het patisserieassortiment bij Delhaize, die al in gang werd gezet door de recente lancering van taart op basis van stevia of yoghurt, gaat vandaag de gastronomische toer op door de samenwerking met Pierre Marcolini en Roger van Damme, twee van de grootste ambassadeurs van chocolade en gebak in België.

Deze twee grote vakmannen delen een creatieve en kwalitatieve visie op zoete lekkernijen: de oorsprong van de producten, uitgebalanceerde smaken, de originaliteit van de bereidingen en de gebruikte producten. In het nieuwe patisseriegamma van Delhaize“Pierre Marcolini/Roger van Damme, passionately created for Delhaize”  laten ze de Delhaizeklanten meegenieten van hun creativiteit en vakkennis door middel van smakelijke en originele creaties die toch subtiel zijn. Echte klasse om (bijna) eindeloos van te genieten.

Pierre Marcolini passionately created for Delhaize - Lancering op 3 december


Pierre Marcolini, de beroemde chocolatier-patissier van de Zavel die de wereld rondreist op zoek naar de beste cacaobonen, is één van de weinige chocolatiers die zijn chocolade nog zelf maakt, in zijn Brusselse atelier, en er een kwaliteit aan geeft die een voorbeeld is voor de rest. Als meester-chocolatier en onverbeterlijke vernieuwer creëert hij de allerfijnste chocolade, met subtiele aroma’s en originele texturen. Zijn chocoladecreaties sluiten aan bij de hedendaagse trends, zijn dus minder gesuikerd en hebben een mooie, frisse smaak. Marcolini creëerde voor Delhaize drie variëteiten van chocoladebolletjes van elk 6 gram beschikbaar vanaf 3 december: een smaakbom in de mond.

"Als receptontwikkelaar voor Delhaize wilde ik met deze chocoladebolletjes iets ontwikkelen waardoor mensen de sensatie van chocoladebonbons uit hun kindertijd terugvinden en zo mijn passie voor smaak delen met een breder publiek”  legt Pierre Marcolini uit.

  • Melkchocoladebollen met karamel en gezouten boter met karamelroom met fleur de sel en echte verse vanille uit Madagascar.
  • Zwarte chocoladebollen met karamel en limoen met karamelroom met fleur de sel en verse limoen.
  • Melkchocoladebollen praliné met echte praliné met hazelnoot en amandel en enkele stukjes ‘dentelles de Quimper’.

Prijs per variëteit: € 4,99 voor 20 stuks.

Roger van Damme passionately created for Delhaize - Lancering op 28 november


Roger van Damme is één van de creatiefste chefs-patissiers van het moment en éénn van de chefs bij de kookzender njam. Hij leidt zijn Antwerpse restaurant Lunch Lounge ‘Het Gebaar’ en ontwikkelt originele recepten van een grote finesse. Deze grote gebakexpert heeft school gelopen bij Ferran Adria, de beroemde chef van El Bulli in Spanje. Sinds 2010 heeft Het Gebaar een Michelinster. De creaties van Roger van Damme zijn zowel een feest voor de smaakpapillen als voor de ogen en zijn een mix tussen originechocolade, fruit en originele texturen.

Roger van Damme wenste samen te werken met Delhaize omdat het bedrijf staat voor hoge kwaliteitsstandaarden, waar de patissier veel belang aan hecht, maar ook omdat hij zoveel mogelijk mensen wil laten kennismaken met zijn creatieve aanpak van gebak. Het succes van Het Gebaar is namelijk zo groot dat je soms wat geduld moet uitoefenen om een tafel te pakken te krijgen.

Roger van Damme ontwikkelde voor Delhaize verschillende producten. Een aantal zijn permanent verkrijgbaar, andere enkel tijdens de eindejaarsfeesten en beschikbaar vanaf 28 november.

Eindejaarsproducten:

Dessertbord, enkel op bestelling
Een dessertbord voor één persoon, prachtig samengesteld op de wijze van chef Roger van Damme. Melkchocolademousse, toetsen van citroen en exotische vruchten, crispy van gepofte rijst en passievruchtencrème. Prijs: € 7,65 per persoon

Verrines Roger van Damme passionately created for Delhaize

  • Verrines Tiramisu: koffiecrème bedekt met een mascarponemousse en koffieganache.
  • Verrines chocolade-tonka: Belgische chocolademousse met vanille en tonkabonen afgewerkt met exotische vruchtencoulis en passievruchtencrème.

Prijs: € 6,85 voor twee stuks naar keuze

Permanente producten (naargelang de seizoenen)

Artisanale appeltaartjes: een biscuitbodem met citroen afgewerkt met gekookte amandelen en bedekt met appels. Prijs: € 4,75 voor twee taartjes
Chocolade-speculaastaartjes: taartjes op basis van deeg met chocolade en pistachenoten, bedekt met een duo van speculaas- en-chocoladeganache. Prijs: € 4,85 voor twee taartjes
Tulbanden pistache, chocolade of mango-passie: amandelcakes in de vorm van een koninklijke tulband, opgevuld met bereiding van pistache, chocolade of mango en passievrucht. Prijs: € 3,99 voor twee stuks

Tags Innovation Delhaize merk

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

  • Home
  • Pers
  • Persartikelen
  • Delhaize innoveert in haar patisserieassortiment in samenwerking met Pierre Marcolini en Roger van Damme