Download als pdf-document

Deel dit document
03/03/2012

10 % van online bestellingen van Delhaize Direct worden via smartphone gedaan

Delhaize lanceert de Androidversie van haar populaire Delhaize-applicatie

BRUSSEL – Bestellingen van Delhaizeklanten bij online besteldienst Delhaize Direct gebeuren in 10 % van de gevallen al via een smartphone. In dat kader lanceert Delhaize nu ook de Androidversie van haar applicatie zodat de dienst nu voor bijna alle smartphones beschikbaar is. De lancering van de Android applicatie benadrukt nogmaals de innovatieve rol die Delhaize speelt in de distributiesector.

10 % van Delhaize Direct bestellingen gebeuren via smartphone

Sinds twee jaar biedt Delhaize de mogelijkheid aan haar klanten om hun boodschappen online te doen via Delhaize Direct. Sinds september 2011 kunnen klanten ook op de trein, op het werk of ergens anders via hun iPhone hun Delhaize Direct-bestellingen doorgeven. De applicatie is een voltreffer en werd tot nu toe meer dan 30.000 keer gedownload. Maar het bewijs dat deze applicatie een meerwaarde betekent voor de klanten van Delhaize is dat maar liefst 10 % van de bestellingen van Delhaize Direct nu al via smartphone gebeurt. Dankzij de eenvoudige interface en overzichtelijke zoekfunctie kunnen klanten op elk moment van de dag hun bestelling doorgeven via hun smartphone. En klanten maken dus duidelijk gebruik van deze opportuniteit.

 

 

All-in-one-applicatie

De lijst van producten in de Android versie van de Delhaize appDe Delhaize-applicatie is multidimensioneel en vergemakkelijkt in alle opzichten het leven van de gebruiker. De klant kan ten eerste via deze applicatie bladeren in de promoties of zoeken naar een specifiek product in alle afdelingen van de Delhaize winkel. Ook alle promoties zijn beschikbaar binnen de applicatie. Bovendien kan elk Delhaize product toevoegd worden aan een boodschappenlijst of meteen aan het Delhaize Direct winkelmandje.

Via het digitale booschappenlijstje kan de klant zeer gemakkelijk de nodige producten oplijsten. Hij heeft hiervoor verschillende mogelijkheden. Zo kan de klant boodschappen manueel toevoegen of kan hij bladeren door de meest gekozen items. Is zijn favoriete pot choco net leeg, dan kan hij de geïntegreerde barcode scanner gebruiken op de applicatie om dit product snel toe te voegen aan een boodschappenlijst.

De applicatie heeft ook het voordeel dat verschillende leden van het gezin toegang hebben tot dezelfde login. Een voorbeeld : de vrouw maakt ’s avonds het boodschappenlijstje op de smartphone en als de man de dag daarna boodschappen gaat doen kan hij op zijn smartphone hetzelfde boodschappenlijstje raadplegen. Wanneer de klant inlogt met zijn Delhaize account worden al de boodschappenlijstjes, reservaties van Delhaize Direct en andere data gesynchroniseerd.

Tenslotte kan de klant op elk moment gebruik maken van de handige store locator. Is de klant in Antwerpen of Brussel en wil hij of zij de dichtsbijzijnde City Delhaize vinden ? Geen probleem. Met de store locator kan hij of zij altijd en overal de dichtstbijzijnde Delhaize-  of Tom & Co winkel vinden.

U kan de applicatie gratis downloaden via Google Play.

Online boodschappen via Delhaize Direct

Tijd vinden om naar de supermarkt te gaan is niet altijd eenvoudig. Daarom heeft Delhaize enkele jaren geleden een volledig nieuwe dienst in het leven geroepen om het leven gemakkelijker te maken en minder tijd te verliezen: Delhaize Direct - de manier om online boodschappen te doen, met een keuze uit 18.000 producten.

De site www.delhaizedirect.be is 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 open, waardoor de klant thuis boodschappen kan doen wanneer hij of zij maar wilt. De volgende dag staat het  boodschappenmandje klaar in de supermarkt.

Op de site www.delhaizedirect.be kunnen de klanten kiezen uit hetzelfde assortiment als in de winkel. Ze hebben keuze uit meer dan 18.000 producten, waaronder vooral verse producten. Bovenop dit ruime assortiment kan de klant van alle lopende promoties en kortingsbonnen genieten én plus-punten verzamelen. Op dit moment zijn er al 99 winkels van Delhaize die een Delhaize Direct afhaalpunt hebben.

 

Tags

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11