Download als pdf-document

Deel dit document
28/02/2012

Delhaize, Brico en Kim Gevaert mobiliseren de Belgen voor een nationale schoonmaakactie!

Grote lenteschoonmaak van de natuur dankzij "What's up? Clean Up!"

Het behoud van de planeet is een dagelijkse strijd waaraan Delhaize al lang meewerkt. Daarom doen Delhaize, Brico, Kim Gevaert en de partners Tom & Co, Unilever, Coca-Cola, Inbev en SCA op 24 en 25 maart aanstaande beroep op alle Belgen om mee te helpen met de actie What’s up? Clean up! Met deze grote lenteschoonmaak van de natuur willen Delhaize en Brico zoveel mogelijk mensen op de been brengen, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonië om samen zoveel mogelijk zwerfvuil op te ruimen. Alle verenigingen, scholen, jeugdbewegingen, enz. in België worden opgeroepen om hun schouders te zetten onder deze actie zodat het een groot succes wordt. Enkel samen kunnen we onze leefomgeving netter maken.

Met de actie What’s up? Clean up! steunen Delhaize, Brico, Kim Gevaert en hun partners het idee dat actie ondernemen in de eigen gemeenschap, op eigen niveau, een positieve impact kan hebben op de planeet. Sinds enkele jaren heeft Delhaize trouwens een reeks initiatieven op poten gezet om haar ecologische voetafdruk te verkleinen. Zo is het beperken van afval voor onze eigen activiteiten al jaren een prioriteit door ondermeer voedselafval maximaal te beperken, verpakkingen te reduceren en zoveel mogelijk herbruikbare verpakkingen te voorzien. Deze actie kadert daar ook in. En ook hier geldt dat zelfs de kleinste inspanning kan helpen!

Kim Gevaert, zilveren medaillewinnares op de Olympische spelen in Peking, heeft geen seconde geaarzeld toen ze als ambassadeur werd gevraagd voor deze actie “Samen met vrienden, familie en collega’s de handen uit de mouwen steken om het zwerfvuil in de natuur op te ruimen is de manier om van onze planeet een betere plaats te maken om te leven. Ik ga dan ook zeker zelf een handje toesteken op 24 en 25 maart. En ik reken uiteraard op iedereen om hetzelfde te doen.”

Hoe gaat het praktisch in zijn werk ?

Personen die graag willen meedoen aan deze actie moeten eerst een plek kiezen om schoon te maken, in de stad of in de natuur, en zich vervolgens inschrijven op de website www.whatsupcleanup.be. Dankzij deze inschrijving kunnen ze bij Brico een gratis kit afhalen met handschoenen, fluorescerende vestjes en tips om het afval veilig op te ruimen. Ze maken met de lokale gemeenschapsdiensten afspraken in verband met de afvalophaling. Op zaterdag 24 of zondag 25 maart kunnen ze dan samen hun gekozen plek proper maken.

De daden voor de natuur belonen

Omdat Delhaize zorg draagt voor de planeet en iedereen die een goede daad wil doen voor de natuur wil aanmoedigen, zullen de partners van dit project iedere opruimactie belonen! Afhankelijk van het aantal gevulde vuilniszakken worden er aankoopbonnen uitgedeeld die gebruikt kunnen worden bij Delhaize of partners. Maar deelnemers hebben ook de mogelijkheid om de waarde van de aankoopbonnen te schenken aan Natuurpunt of Natagora waardoor de natuur dubbel beloond wordt door deze actie.

Per 10 gevulde afvalzakken van 50 liter die worden binnengebracht, krijgen de deelnemers aankoopbonnen ter waarde van € 30 bij Delhaize, € 10 bij Brico en waardebonnen op producten van de deelnemende partners. Op die manier helpt Delhaize de verenigingen, scholen, jeugdbewegingen, met hun missie omdat ze producten kunnen kopen om hun activiteit te ondersteunen.

Meer informatie vindt u op : www.whatsupcleanup.be

Tags Delhaize Eco Natuur Brico

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

An Perscontact Brico an.vandenberghe@interel.be Tel.02 761 66 45

  • Home
  • Pers
  • Persartikelen
  • Delhaize, Brico en Kim Gevaert mobiliseren de Belgen voor een nationale schoonmaakactie!