Download als pdf-document

Deel dit document
21/03/2012

Delhaize België lanceert tweede golf van prijsverlagingen

Permanente prijsverlaging op meer dan 100 producten in het assortiment babyproducten en frisdranken

Vanaf 22 maart zal Delhaize België een blijvende prijsvermindering doorvoeren op meer dan 100 producten van nationale merken in de rayons babyproducten en frisdranken. Gemiddeld  bedraagt de prijsverlaging maar liefst 7% met uitschieters tot 13%. Met deze tweede golf van prijsverlaging in 2012 wil Delhaize verder de nadruk leggen op haar aantrekkelijke prijspositionering.

Eén maand na de eerste golf van permanente prijsverlagingen op meer dan 300 producten in haar assortiment drogisterij en parfumerie, lanceert Delhaize haar tweede golf van prijsverlagingen in 2012 en ditmaal in haar assortiment babyproducten en frisdranken. Bijna 100 producten van bekende nationale merken zullen gemiddeld meer dan 7% in prijs dalen. Er zijn zelfs producten die tot 13% goedkoper worden zoals bijvoorbeeld LU Vitabis koekjes of Bledina Spaghetti 12 maanden).

Met deze tweede golf van prijsverlagingen wil Delhaize duidelijk maken dat de nationale merkproducten in onze winkels zeer scherp geprijsd staan. Delhaize is zeer competitief op het vlak van nationale merkproducten in vergelijking met al haar concurrenten in de markt”, zegt Dirk Van den Berghe, CEO van Delhaize België.In combinatie met ons uitgebreid gamma van 6.000 Delhaize huismerkproducten, die 15% tot 30 % goedkoper zijn dan vergelijkbare nationale merkproducten, onze meer dan 500 365 producten aan discountprijzen en onze verse producten aan de beste marktprijzen, winkelt de Delhaize klant dus het voordeligst bij Delhaize. Meer dan ooit is Delhaize de marktleider op vlak van een uitgebreid en uniek assortiment van gezonde, kwalitatieve, betrouwbare en duurzame producten in combinatie met scherpe prijzen.”

Blijvende prijsvermindering

Deze tweede permanente prijsverlaging in één maand tijd zal van toepassing zijn op een selectie van meer dan 100 nationale merkproducten binnen het assortiment van babyproducten en frisdranken. Door de daling van de prijzen van nationale merkproducten die dagelijks gebruikt en door iedereen geapprecieerd worden, staat Delhaize zijn klanten toe om nog voordeliger deze producten aan te schaffen. Deze prijsverlaginggolf zal vooral interessant zijn voor jonge gezinnen door de focus op babyproducten.

Hieronder vindt u enkele voorbeelden van blijvende prijsverminderingen waarvan onze klanten zullen kunnen genieten vanaf 22 maart:

• Zwitsal Shampoo (400ml) gaat van € 3,77 naar € 3,57 (- 5,30 %)
• Red Bull (33cl) gaat van € 1,98 naar € 1,85 (-6,6 %)
• Schweppes Agrum Light (1,5l) gaat van € 2,10 naar € 1.89 (- 10,0%)
• Lipton ice tea lemon zero (6 X 33cl ) gaat van € 3,96 naar € 3,79 (- 4,3 %)
• Nestlé groeimelk (6 X 1l) gaat van € 8,10 naar € 7,80 (- 3,7 %)
• LU Vitabis (150 gr) gaat van € 1,99 naar € 1,74 (-12,6 %)
• Bledina Blédichef Spaghetti 12maanden (230 gr) gaat van € 1,89 naar € 1,65          (-12,7  %)
• Pepsi Max (6x1.5l) gaat van € 8,29 naar € 8,06 (-2,8 %)
• Pampers Easy Up XL (3x20)gaat van € 11,35 naar € 10,99 (-3,2 %)

*Prijs op 22 maart 2012 in alle Delhaize-supermarkten en AD Delhaize-winkels.

De expert in voeding aan scherpe prijzen

Behalve talrijke nationale-merkproducten aan aantrekkelijke prijzen, biedt Delhaize ook permanent een uitgebreid en uniek assortiment aan van meer dan 6.000 huismerkproducten aan zeer competitieve prijzen om te beantwoorden aan de verschillende noden van haar klanten. De meer dan 500 365-huismerkproducten worden aangeboden aan absolute discountprijzen, terwijl de meer dan 6.000 Delhaize producten 15 tot 30% goedkoper zijn dan vergelijkbare nationale-merkproducten.

Meer dan 50% van de omzet van Delhaize België wordt gerealiseerd in huismerkproducten, wat in combinatie met de scherp geprijsde nationale-merkproducten het meest aantrekkelijke aanbod vormt voor de Belgische consument. Bovendien genieten de klanten van Delhaize van nationale prijzen in al haar supermarkten, wat eerlijkheid en transparantie garandeert tegenover de klanten, en in vergelijking met concurrenten die aan lokale prijszetting doen.

Daarnaast blijft Delhaize verder investeren in de kwaliteit van haar producten. Jaarlijks worden de kwaliteiten van duizenden producten geëvalueerd en regelmatig verbeterd. Bovendien ijveren we ervoor om onze huismerkproducten gezonder te maken dan de concurrerende producten. Daarenboven wil Delhaize nog meer de kaart van gezonde producten trekken door ondermeer speciale productassortimenten te lanceren zoals het Baby- en Kidsassortiment.

Extra permanente korting van 0,5% dankzij Pluskaart

Daarenboven kunnen de klanten via hun gratis Pluskaart punten sparen voor Pluspunten dankzij hun aankopen bij Delhaize maar ook bij alle andere aangesloten partners (Q8, Brico, Planet Parfum,....). Bepaalde producten geven recht op extra Pluspunten. Per 500 pluspunten ontvangen ze een aankoopbon van 5 euro wat dus neerkomt op een extra permante korting van 0,5%.

 

Tags

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11