Download als pdf-document

Deel dit document
03/02/2011

Delhaize België verlaagt nogmaals haar prijzen

Gemiddelde prijsdaling van 6 % voor meer dan 1.000 producten van nationale merken

Delhaize België verlaagt vanaf vandaag opnieuw de prijzen van meer dan 1.000 producten van nationale merken. Met deze ingrijpende prijsverlaging bewijst Delhaize nogmaals dat ze dé drijvende kracht is in België op vlak van prijsdalingen voor de consumenten. Dankzij de combinatie tussen kwaliteit en service tegen scherpe prijzen verstevigt Delhaize haar positie als “value leader” in de Belgische markt. De slogan “zoveel meer voor je geld” is méér dan ooit de essentie van Delhaize.

“Delhaize heeft al jaren de reputatie van sterke service en kwaliteit. En dankzij deze reeks van prijsdalingen kunnen onze klanten hun boodschappen doen aan nog scherpere prijzen. Deze sterke prijsdalingen zijn mogelijk dankzij onze aanhoudende focus op kostenbesparingen en efficiëntie en de verbetering van onze aankoopvoorwaarden,” aldus Michel Eeckhout, CEO Delhaize België. “In twee jaar tijd hebben we zeven grote prijsverlagingscampagnes doorgevoerd. Met deze nieuwe verlaging bewijzen we dat Delhaize de drijvende kracht is en blijft achter de prijsdalingen in de Belgische distributiemarkt. Door ons kwalitatief aanbod en evenwichtig assortiment te combineren met een nog scherpere positionering op nationale merken én een uitgebreid aanbod aan kwalitatieve huismerken aan scherpe prijzen, versterken we verder onze positie als ’value leader’ in de Belgische markt. Onze slogan ‘zoveel meer voor je geld’ is meer dan ooit de essentie van Delhaize.”

Meer dan 1000 populaire producten van nationale merken dalen permanent in prijs

De permanente prijsdaling is van toepassing op een selectie van meer dan 1.000 populaire producten van de bekendste merken en dit gespreid over verschillende productcategorieën zoals dranken, drogisterij en verzorgingsproducten. Iedereen zal dus kunnen profiteren van deze permanente prijsdaling. De gemiddelde prijsdaling bedraagt 6 % met uitschieters tot meer dan 20 %.

Enkele voorbeelden* :

6 flessen Spa Reine (1 literflessen) daalt van 3,96 euro naar 3,63 euro (-8,0%).

WC Net Gel Javel (750 ml) daalt van 2,12 euro naar 1,99 euro (-6,0%)

Dreft afwastabletten (46 stuks) daalt van 13,50 euro naar 11,56 euro (-14,0%)

Ola Magnum Classic (4 stuks) daalt van 3,99 euro naar 3,75 euro (-6,0%)

Lipton earl grey thee (20 zakjes) daalt van 2,19 euro naar 1,87 euro (-15,0%)

Snickers (7 stuks) daalt van 2,45 euro naar 2,35 euro (-4,0%)

Materne appelcompote (850 gr) daalt van 2,05 euro naar 1,82 euro (-11,0%)

Nivea crème (400 ml) daalt van 4,25 euro naar 3,50 euro (-18,0%)

U vindt een uitgebreidere lijst voorbeelden in bijlage van deze persmededeling.

*Prijzen op 3 februari 2011 in alle Delhaize-supermarkten en AD-Delhaizes

Delhaizeklant winkelt nu nog goedkoper

Delhaize heeft een aantrekkelijk en evenwichtig assortiment dat bestaat uit een ruime keuze aan zowel nationale als huismerkproducten. De Delhaizeklant koopt niet alleen nationale merkproducten, maar ook de 6000 kwalitatieve producten van de huismerken van Delhaize. Dit blijkt uit analyse van de omzet en aankoopgedrag van onze klanten – huismerken maken immers ongeveer de helft van de Delhaize-omzet uit. In vele productcategorieën is het Delhaizemerk zelfs het leidende merk. De Delhaizeproducten zijn gemiddeld 15% tot 30% goedkoper dan de vergelijkbare nationale merkproducten voor een minstens gelijkwaardige kwaliteit. Wanneer de klant voor een aantal producten in zijn mandje kiest voor huismerkproducten, winkelt de klant goedkoper bij Delhaize dan bij om het even welke andere distributeur in België. En met deze prijsdaling winkelt hij of zij nu nog goedkoper bij Delhaize.

Ons engagement op vlak van scherpe prijzen gaat veel breder dan enkel deze prijsdaling. Zo hebben we onlangs de prijs van ons vierkant brood met meer dan 35 eurocent laten dalen en dit ondanks de sterke stijging van de grondstoffenprijzen. Delhaize wil er alles aan doen om, in de categorieën waar het kan, prijzen verder te verlagen en zo de koopkracht van de klanten te verhogen. In dat kader heeft Delhaize eind januari een speciale commerciële actie gevoerd rond citrusvruchten aan onklopbare prijzen.

Tags Goedkoper

Contactinformatie

Sandrine Communication Manager sblin@delhaize.belgium Tel.+32 2 412 83 16

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11