Download als pdf-document

Deel dit document
31/03/2011

Delhaize België lanceert eerste iPhone-applicatie

Primeur in de Belgische distributiesector

BRUSSEL-Delhaize België lanceert vandaag de eerste volwaardige iPhone-applicatie voor haar winkels en diensten in België. Via deze applicatie zal de klant ondermeer de dichtsbijzijnde winkel kunnen lokaliseren, kunnen beschikken over een digitale Pluskaart en digitale boodschappenlijstjes aanmaken en doorsturen. De applicatie kan gratis worden gedownload op de “App-store” van Apple. In de nabije toekomst zullen nog meer toepassingen aan deze applicatie worden gekoppeld.

Smartphones en de verschillende applicaties die daarvoor worden ontwikkeld, doen steeds meer hun intrede in het dagelijks leven. Daarom lanceert Delhaize vandaag een volwaardige iPhone applicatie, een primeur in de Belgische distributiesector. “Delhaize België is gekend voor haar innovaties. Het is dus niet toevallig dat we vandaag deze iPhone-applicatie lanceren. Via onze innovaties willen we het dagelijkse leven van onze klanten vereenvoudigen. We zijn er dan ook van overtuigd dat deze applicatie een meerwaarde biedt aan de winkelervaring van onze klanten” zegt Michel Eeckhout, CEO van Delhaize België.

Applicatie met diverse mogelijkheden

iphoneDe belangrijkste voorwaarde bij een innovatie zoals deze iPhone applicatie is de toegevoegde waarde voor de klant. En die is er. Zo kan de klant nu via zijn iPhone de dichtsbijzijnde winkel lokaliseren en via een routebegeleiding zich op de snelste manier naar de winkel begeven. De applicatie vormt ook een handige bron van informatie zoals ondermeer een overzicht van alle winkelformules van Delhaize België en de verschillende winkeladressen en openingsuren.

Via de applicatie kan de klant ook via een filmpje kennis maken met de mogelijkheden van Delhaize Direct, de online besteldienst van Delhaize. Een ander voordeel is bijvoorbeeld de digitale Pluskaart waardoor de klant zijn Pluskaart niet meer kan vergeten. Ook het maken van handige digitale boodschappenlijstjes behoort tot de mogelijkheden van deze applicatie. De klant kan hierdoor ook deze lijst delen met bijvoorbeeld de andere gezinsleden die de boodschappen gaan doen.

Belangrijk om te vermelden is dat iedereen de applicatie kan downloaden en gebruiken. Iedereen, ook niet- Delhaizeklanten, kunnen hun voordeel doen met deze applicatie.

Blijvend innoveren

Delhaize wilt in de toekomst blijven innoveren om haar klanten een nog betere service te kunnen aanbieden. En door deze innovatie wil Delhaize ook haar marktpositie in e-commerce en de digitale applicaties verder uitbreiden. Net daarom zal de applicatie regelmatig worden bijgewerkt en verder ontwikkeld worden.

Toepasbaar op verschillende soorten toestellen

Deze applicatie zal in eerste instantie aangeboden worden in de “App store” van Apple. Via dit platform kan de Delhaizeklant de applicatie gratis downloaden. De toepassing zal gebruikt kunnen worden op iPhones maar ook op iPads en de iPod Touch. Op korte termijn zal de aangeboden applicatie ook op Android toestellen en andere smartphones beschikbaar zijn.

U kan de applicatie gratis downloaden via de App Store van Apple op uw iPad, iPhone of iPod Touch. In de zoekfunctie geeft u “Delhaize” in.

Tags Mobile iPhone

Contactinformatie

Sandrine Communication Manager sblin@delhaize.belgium Tel.+32 2 412 83 16

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11