Download als pdf-document

Deel dit document
10/02/2012

De producten van het Delhaize-merk: de kwaliteit van een groot merk 15 tot 30 procent goedkoper

In 2011 heeft Delhaize de Belgische consumptie van vetten in voedingsmiddelen met 12 ton verminderd, alleen al in traiteurschotels

Tijdens de hele maand februari zet Delhaize haar huismerk in de bloemetjes met een nationale campagne. Dit is de ideale gelegenheid om de troeven van deze producten wat betreft kwaliteit en prijs te benadrukken en om aan te kondigen hoe ze hebben bijgedragen tot een betere voeding voor de bevolking. In 2011 heeft Delhaize’s interne Kwaliteitsdienst een aantal producten geherformuleerd en dat heeft ervoor gezorgd dat de liefhebbers van bereide gerechten van het Delhaize-merk 12 ton minder vet hebben geconsumeerd.

Vergelijkbaar met de grote merken maar 15 tot 30 % goedkoper!

Yoghurt met goede melk van bij ons, pastasauzen met zongerijpte Italiaanse tomaten, extra zuivere olijfolie, de hele dag door vers brood dat in de winkel wordt gebakken, Belgische chocolademousse ... Delhaize wil haar klanten dagelijks voorzien van gezonde kwaliteitsvolle huismerkproducten die 15 tot 30 % goedkoper zijn dan vergelijkbare producten van nationale merken. Om kwaliteit en smaak te garanderen, wordt ieder product regelmatig grondig geanalyseerd door interne en externe experts die het product beoordelen op sensoriële criteria (smaak, uitzicht, textuur en geur), voedingswaarde en de gebruikte ingrediënten.

Met producten van het Delhaize-merk zijn de klanten zeker dat ze iedere dag opnieuw de juiste keuze maken voor zichzelf en hun familie. Er zijn meer dan 4500 producten in de winkels beschikbaar voor iedere behoefte en iedere smaak en dat tegen lagere prijzen dan de producten van de nationale merken.

Een aantal voorbeelden zijn zes soorten vers fruitsap tegen € 1,99 per fles, Camp Rémy-brood dat ter plaatse wordt gebakken tegen € 1,95, negen soorten roeryoghurt op basis van vruchten tegen € 0,69 per potje en nog een massa andere producten die groot en klein zullen bekoren!

12 ton minder vet en toch een identieke smaak

Het is algemeen geweten dat we te veel zout, suiker en vetten eten. Delhaize wil dit probleem bestrijden door haar huismerkproducten gezonder te maken.

Daarom werkt de Kwaliteitsdienst van Delhaize continu aan de verbetering van producten en hun voedingssamenstelling. Binnen deze dienst werken 11 diëtisten en wetenschappers onder leiding van dokter Tim Lammens om bij te dragen tot een evenwichtigere voeding en een gezondere levensstijl van de Belgische bevolking.

“We testen continu en systematisch al onze producten,”  legt dokter Tim Lammens, Director Quality & Food Safety, uit. “Als de samenstelling van een van onze producten verbeterd kan worden zonder te raken aan de smaak die onze klanten zo graag hebben, starten we met het herformuleringsproces. In 2011 hebben we bijna 1 000 producten verbeterd, waaronder verschillende bereide gerechten zoals gehaktballetjes in tomatensaus, vol-au-vents en rundstoofvlees. Op die manier hebben we ervoor gezorgd dat er gemiddeld 30 % minder vet aanwezig was in deze producten. Op nationaal niveau komt dat overeen met 12 ton! Een mooi succes, des te meer aangezien deze schotels vooral bij gezinnen in de smaak vallen.”

In 2010 had Delhaize al 38 ton minder zout en 30 ton minder vet gebruikt enkel en alleen dankzij de herformulering van haar broden en lasagnes. Om de verbeterde producten te herkennen, werd er een speciale stempel “Nieuw recept – Same taste, minder vet/suiker/zout” aangebracht op de verpakking.

De huismerken van Delhaize

Delhaize biedt haar klanten meer dan 6 000 producten aan onder verschillende huismerken waarmee ze aan alle consumentenbehoeften kan beantwoorden.

Delhaize Delhaize: kwaliteitsproducten, 15 tot 30 % goedkoper dan de producten van nationale merken.
toi Taste of Inspirations: uitzonderlijke producten die authenticiteit en smaak verenigen om fijnproevers en lekkerbekken te inspireren.
bio Bio: het grootste assortiment gecertificeerde biologische producten tegen toegankelijke prijzen.
eco Eco: milieuvriendelijkere producten.
care Care: kwalitatieve verzorgingsproducten, 15 tot 30 % goedkoper dan de producten van nationale merken.
365 365: kwalitatieve basisproducten tegen discountprijzen.


Delhaize België
Eind 2011 bestond het netwerk van Delhaize België uit 821 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop ’n Go, Tom&Co en Red Market) realiseerde Delhaize België in 2011 een omzet van 4,8 miljard euro. In 2010 had Delhaize België een marktaandeel in België van 26,3 %*. De onderneming heeft meer dan 17 000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 11 landen op 3 continenten. Eind 2011 telde het netwerk van Delhaize Groep 3 408 winkels. De groep stelt wereldwijd ongeveer 154 000 mensen te werk.
*: Bron AC Nielsen

Tags Camp Rémy Delhaize Goedkoper Taste of Inspirations Bio Eco Care 365 Delhaize merk

Contactinformatie

Florence Communications Manager fmaniquet@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

Roel External Communications Manager rdekelver@delhaize.be Tel.+32 2 412 21 11

  • Home
  • Pers
  • Persartikelen
  • De producten van het Delhaize-merk: de kwaliteit van een groot merk 15 tot 30 procent goedkoper